Wycieczka nad morze

4 – 7. 06. 2019 r. – Jedziemy nad piękne morze

W dniach od  4 do 7 czerwca gupa Mieszkanek DPS-u wraz z trzema Siostrami wybrała się na wycieczkę. Na początku dotarłyśmy do miejscowości Karwia, tam były nasze 2 noclegi ale i morze tuż, tuż … , więc późne popołudnie spędziłyśmy na plaży i pluskaniu się w morzu.

Kolejnego dnia po smacznym śniadaniu udałyśmy się na Hel. Piękna, słoneczna pogoda sprzyjała, by dotrzeć na cypel Helu. Dziewczęta były bardzo dzielne chociaż spory kawałek trzeba było pokonać pieszo… .

W nagrodę, po powrocie były pyszne lody a także do obejrzenia Fokarium w Helu, które aktualnie liczy 6 fok, w tym 2 samce i 4 samice . Miałyśmy okazje obejrzeć karmienie fok.

Po południu byłyśmy na Mszy Św. a następnie udałyśmy się jeszcze do Jastrzębiej Góry. Tu znajduje się pamiątkowy obelisk, który wyznacza najdalej wysunięte na północ miejsce Polsce. A następnie pyszna obiadokolacja .

W kolejnym dniu naszej wesołej wycieczki udałyśmy się do Sanktuarium Matki Bożej w Gietrzwałdzie k/ Olsztyna. Po drodze wstąpiłyśmy do Malborka. Tu oczywiście byłyśmy w ogromnym zamku, który usytuowany jest na prawym brzegu Nogatu. Jest to zamek krzyżacki z XIII wieku, największy na świecie pod względem powierzchni i największa twierdza w Europie. Zwiedzanie tego zamku wymagało dużo wysiłku i czasu, ale wszystkie byłyśmy zadowolone, bo wytrwałyśmy do końca jego zwiedzania z niczego nie rezygnując. Jednak, nie sposób było ominąć Grunwald – Pole Bitwy – obejmujący łąki i tereny zalesione, zespół pomnikowy oraz ruiny kaplicy pobitewnej. To wszystko stanowi cały obszar, na którym rozegrała się bitwa pod Grunwaldem w 1410 roku.

I tak byłyśmy w prawdziwym Zamku …, aż trudno wychodzić, ale na koniec jeszcze mała niespodzianka, prawdziwi Rycerze sprawują nad nami pieczę … i zapraszają na kolejne spotkanie.

A na zakończenie mamy miłą niespodziankę: spotkanie z Matką Bożą.

Objawienia w Gietrzwałdzie – seria jedynych zatwierdzonych przez Kościół objawień w Polsce, które wydarzyły się we wsi Gietrzwałd (na Warmii) w roku 1877, kiedy to od 27 czerwca do 16 września, na przykościelnym klonie, Matka Boża objawiała się dwóm dziewczynkom. Objawienia były badane przez władze kościelne w trakcie ich trwania. Maryja miała powiedzieć, że Kościół na ziemiach polskich nie będzie prześladowany, a polskich kapłanów będzie więcej, jeśli ludzie będą się modlić i odmawiać różaniec. Przemawiała do nich po polsku, w gwarze warmińskiej. Wzmocniło to ruch polski na Warmii, zacieśniło więzi między Kościołem katolickim a polskim ruchem patriotycznym, a także utrwaliło kult maryjny w Polsce.

I tak nieco zmęczone, ale bardzo szczęśliwe, napełnione mocą od Matki Bożej powracamy do Domu, aby dzielić się radością i wiedzą z innymi.

Bardzo dziękujemy serdecznie Siostrze Dyrektor i innym Siostrom za ten wielki i bardzo miły dar. Dziewczęta mogły zwiedzać nowe, śliczne miejsca ale nade wszystko radowały się ciepłą atmosferą i mocą z Nieba … .